Van de Beckenkamp
Image default
Aanbiedingen

Hoe u in de TOP-3 van Google komt. Basisprincipes in 2020

Het Backlinko-team, geleid door de bekende SEO Brian Dean, werkt samen met Ahrefs om een ​​grootschalig onderzoek uit te voeren om een ​​verband te leggen tussen de prestaties van de site en de plaats op de Google-zoekpagina. Een analyse van 11,8 miljoen zoekresultaten onthulde hoe belangrijk links, paginasnelheid, tekstlengte, de aanwezigheid van markup en andere parameters zijn om in 2020 in de TOP-3 te staan.

We willen uw aandacht vestigen op het feit dat de auteurs geïnteresseerd waren in de competitie om de bovenste regels van de sites die de eerste pagina al hebben bereikt, daarom heeft het onderzoek de verdeling per plaatsen alleen op de eerste pagina van de Google SERP in overweging genomen. Daarom zijn alle aanbevelingen op basis van het uitgevoerde onderzoek in de eerste plaats relevant voor projecten die al op deze pagina staan. Als u de site bijvoorbeeld van de derde pagina naar de eerste moet verhogen, dan kunnen andere factoren van groter belang zijn. Langzaam ladende bronnen zullen bijvoorbeeld verloren gaan door het feit dat ze snel worden geladen, maar op de eerste pagina zijn alle sites snel en maakt snelheid daar niet meer uit.

Het is belangrijk op te merken dat de studie alleen het bestaan ​​van een relatie tussen de parameters laat zien, en niet de afhankelijkheid van factoren van elkaar, die alleen kan worden geraden. We hebben alle factoren in 3 groepen onderverdeeld: link, inhoud, technisch. Laten we vervolgens elk van hen afzonderlijk nader bekijken.

Referentie rangschikkingsfactoren

Tijdens de analyse kwam naar voren dat hoe hoger de waardering van het domein, hoe hoger de site doorgaans bezet is in de zoekresultaten. Dat wil zeggen, de autoriteit van de bron die is gevormd op basis van het linkprofiel geeft een voordeel om bovenaan te komen. Dit is nogal een verwacht feit, maar de conclusie over een grotere mate van invloed van de algemene autoriteit van de bron in vergelijking met de autoriteit van individuele pagina’s bleek veel minder voorspelbaar. Hieruit volgt dat het veel efficiënter is om een ​​algemeen domeinvertrouwen te ontwikkelen en geen individuele pagina’s met externe links te pompen.

Vreemd genoeg heeft 95% van alle pagina’s helemaal geen backlinks.

In de tussentijd scoren pagina’s met een hoger aantal links beter. Tijdens het onderzoek bleek dus dat de sites op de eerste regels 3,8 keer meer backlinks bevatten dan de resultaten van de tweede naar de tiende positie. Hieruit kan worden geconcludeerd dat het linkprofiel een belangrijke rankingfactor blijft. Vergeet ook niet dat backlinks van verschillende bronnen belangrijker zijn dan links van hetzelfde donordomein. Dit al lang bekende feit wordt nogmaals bevestigd door up-to-date statistieken op basis van een grootschalige steekproef in de Backlinko-studie. U hoeft uw inspanningen niet te concentreren op het aantal links; het is belangrijker om links van verschillende sites te krijgen.

Content ranking factoren

De opvatting dat Google de voorkeur geeft aan meer inhoud die het onderwerp op één pagina volledig behandelt, is bevestigd. Dit soort inhoud bestaat meestal uit diepgaande handleidingen, tutorials en uitsplitsingen. Een analyse van de top 30 resultaten wees uit dat met elke positie dichter bij de bovenkant van de zoekresultaten, de score voor tekst en grafische inhoud met één punt toenam. Het verband tussen de volledigheid van de inhoud van een site en de Google-ranglijst geldt voor zowel desktop als mobiel. Het lijkt misschien dat alleen omvangrijke materialen die het onderwerp zo gedetailleerd mogelijk onthullen en relevant zijn voor het verzoek van het publiek, winnen. Er is echter geen verband gevonden tussen het aantal gebruikte karakters en de rangschikking. Het belangrijkste criterium is niet het volume van de tekst, maar de mate van bruikbaarheid voor de gebruiker, die wordt bepaald door gedragsfactoren. In dit opzicht is het erg belangrijk om niet alleen het onderwerp openbaar te maken, maar ook om speciale aandacht te besteden aan het structureren van de tekst, het zorgvuldig uitwerken van de koppen en het uitvoeren van opmaak. Leescomfort verhoogt het gebruik van lijsten, illustraties, infographics, etc. Als een bezoeker niet in de stemming is om het hele artikel te lezen, moet hij altijd snel het antwoord op zijn vraag kunnen vinden. Het loont de moeite een aparte opmerking te maken over de koppen. Een effectieve promotiemethode is het inbedden van sleutels in de Title- en H1-tags. De Title-tag werd beschouwd als het belangrijkste SEO-element op de pagina. Gebruikers en zoekmachines gebruiken Titel om een ​​idee te krijgen van de inhoud van de pagina. Onderzoek heeft bevestigd dat de overgrote meerderheid van Title-tags het trefwoord bevat waarvoor de pagina is gerangschikt en u helpen om naar de eerste pagina met zoekresultaten te gaan. Het trefwoord in Titel helpt echter niet om hoger op de eerste pagina te klimmen, aangezien alle concurrenten het ook gebruiken.

Technische rangschikkingsfactoren

1) De laadsnelheid bepaalt niet de positie op de eerste pagina.

Laadsnelheid is een belangrijke parameter bij het rangschikken van een site in zoekmachines, maar het moet duidelijk zijn dat zeer langzame sites lager worden in de zoekresultaten. Voordelen in milliseconden doen er niet toe, dus als uw site in 1,65 seconden laadt, wat precies het cijfer is dat de gemiddelde laadsnelheid weergeeft voor de resultaten van de eerste SERP, dan heeft het geen zin om deze indicator te verbeteren. Bovendien sprak de bekende expert Gary Ilsh vrij recent over dit onderwerp:

Snelheid is een onbeduidend signaal voor het vormen van posities. De impact ervan ligt qua waarde dicht bij de impact van het HTTPS-protocol, dat als zeer klein wordt beoordeeld. Onthoud daarom dat een goede snelheid niet nodig is voor Google, maar voor u – voor het converteren van bezoekers.

2) HTML-grootte is niet relevant voor de distributie op de eerste pagina van SERP’s.

Een aantal SEO’s is van mening dat grote pagina’s met veel HTML inferieur zijn in rangorde. Backlinko-analyse bracht geen verband tussen de paginagrootte en zijn positie in de zoekopdracht aan het licht. Het effect van grootte is waarschijnlijk vergelijkbaar met het effect van downloadsnelheid. Het belangrijkste hier is dat de gebruiker niet wacht op de download. De gouden standaard voor HTML is 100-200 kilobytes.

3) Korte URL’s gaan over ranking, maar niet over karakters.

Google raadt aan om door mensen leesbare URL’s te gebruiken en deze niet te lang te maken. Deze aanbevelingen zijn echter alleen relevant voor het gemak van gebruikers; voor zoekalgoritmen doet de lengte van de URL er volgens Google niet toe. Desalniettemin is er in de praktijk een duidelijk patroon volgens welke korte adressen in de top prevaleren boven lange. URL’s met 1 positie zijn bijvoorbeeld gemiddeld 9,2 tekens korter dan URL’s met 10 regels. De meeste adressen variëren in lengte van 40 tot 100 tekens. Google-algoritmen houden hier nauwelijks rekening mee, de reden voor de prioriteit van korte URL’s lijkt de volgende te zijn:

Beknopte en natuurlijke URL’s zijn meer klikbaar organisch;

kleine URL’s hebben meestal pagina’s die van groot belang zijn voor de algehele structuur van de site. Lange URL’s worden gebruikt voor diep geneste pagina’s, hebben meer tijd nodig om te bereiken en hebben meestal minder linkgewicht. De auteurs van het onderzoek raden aan om waar mogelijk korte URL’s te gebruiken.

4) Micro-markup heeft geen invloed op de rangschikking op de eerste pagina.

Er is een idee dat Schema.Org micro-markup zoekmachines een beter begrip van de inhoud op de pagina geeft. Er zijn geen claims van functionarissen van zoekmachines over de impact op rankings, maar uit het onderzoek bleek dat 72,6% van de sites op de eerste pagina van Google micro-markup gebruikt, maar dit heeft geen effect op rankings. Voor degenen die het niet weten, micro-markup zijn aanvullende tags en attributen die worden gebruikt om informatie over een bedrijf in een fragment te structureren. Micro-markup wordt altijd aanbevolen om te worden gebruikt. Hiermee ziet het fragment er veel opvallender en informatief uit, wat een positief effect heeft op de klikfrequentie.

5) De tijd die de gebruiker op de site doorbrengt, komt duidelijk overeen met de positie van de site in de zoekresultaten.

Tegenwoordig weet iedereen waarschijnlijk al dat de gedragsfactoren van de gebruiker op de site een grote invloed hebben op de ranking in zoekmachines. Fragmentklikken, bounces, tijd op de site, diepte van weergaven, enz. – dit zijn allemaal belangrijke indicatoren, waarvan de combinatie de doorslaggevende impact op de vorming van het vraagstuk bepaalt. Het Blacklinko-onderzoek, gebaseerd op 11,8 miljoen zoekresultaten op de eerste pagina van Google, bevestigde opnieuw de sterke relatie tussen tijd op de site en zoekresultaten. De sessietijd van een gebruiker op pagina’s van de top tien sites is gemiddeld 2,5 minuten. Dit wordt als hoog en moeilijk te bereiken beschouwd. Om de tijd die een gebruiker op de site doorbrengt te verlengen en, in het algemeen, om gedragsindicatoren te verbeteren, is een omvangrijk werkcomplex vereist, waaronder een grondige studie van de bruikbaarheid, verbetering van technische kenmerken, het creëren van inhoud van hoge kwaliteit, enz.

Samenvatting

In plaats van een conclusie bieden we u korte conclusies met betrekking tot de analyse van de factoren die de positie van een internetbron op de eerste pagina van Google in 2020 bepalen:

  • Door een hogere algemene domeinautoriteit is de kans groter dat hij in de top 3 van Google staat.
  • De autoriteit van een individuele pagina doet er weinig toe.
  • Backlinks zijn belangrijk – hun aantal heeft een aanzienlijke invloed op de ranglijst.
  • Backlinks van verschillende bronnen zijn belangrijker dan links van hetzelfde donordomein.
  • De correlatie tussen de volledigheid van de inhoud en de positie van de site in de SERP is bevestigd. De hoeveelheid tekst is hier secundair, het belangrijkste criterium is de bruikbaarheid van de inhoud, bepaald door gedragsfactoren.
  • Trefwoorden in de Title- en H1-tags helpen je om naar de eerste pagina te gaan, maar het helpt je niet om er hoger op te klimmen.
  • De laadtijd van de pagina heeft geen invloed op de bovenste positie. Om op de eerste pagina te komen, moet u echter een snelheid van niet meer dan 1,65 seconden aanhouden.
  • De invloed van de grootte van een HTML-pagina op de verspreiding op de eerste pagina met zoekresultaten is niet vastgesteld. De situatie hier is vergelijkbaar met de situatie met de downloadsnelheid. Het belangrijkste is dat de gebruiker niet wacht.
  • Er is weinig invloed van URL-lengte op topposities. Korte en voor mensen leesbare adressen hebben weinig prioriteit.
  • Micro-markup heeft geen invloed op de vorming van de top, maar het verbetert de zichtbaarheid van het fragment en vergroot de klikbaarheid.
  • De tijd van de gebruiker op de site komt duidelijk overeen met de positie van de site in de zoekresultaten. Samen met andere gedragskenmerken heeft het een belangrijke impact op de vorming van TOP-3.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign antwerpen

webdeveloper

https://webdevelopmentapp.com/nl/