Van de Beckenkamp
Image default
Financieel

3 tips voor een goede marketingstrategie

Een goede marketingstrategie is voor ieder bedrijf onmisbaar. Het is namelijk essentieel voor je naamsbekendheid en dus ook je uiteindelijk hoeveelheid klanten. Toch kan het soms voor veel bedrijven een flinke uitdaging zijn om een goede strategie uit te stippelen. Vooral bij de ietwat kleinere bedrijven is en blijft het vaak een enorme aanslag op het budget. Deze bedrijven vinden het daarnaast vaak ook ontzettend lastig om te kunnen bepalen wat de meerwaarde nu daadwerkelijk is van een bepaalde campagne. Ondanks dat het een flinke investering is, is het toch van groot belang dat je ook als klein bedrijf bezig gaat met het ontwikkelen van een marketingstrategie. Hoe je dit kunt doen, vertellen we je in onderstaat 3 tips! 

Stel duidelijke doelen

Niets is er zo belangrijk als het stellen van doelen. Dat weten we bij Bloeise.nl maar al te goed. Je kunt het in principe vergelijken met een rit in de auto zonder eindbestemming. De kans dat je dan op een locatie komt waarvan je niet wist dat deze überhaupt bestond is dan natuurlijk vrij groot. Hetzelfde geldt ook voor je onderneming. Wanneer je voor jezelf geen doelen stelt, heb je ook niets om aan te werken. 

Ga aan de slag met een website

Misschien heb je al een website of wellicht stel je dit al een tijdje uit. Een goede website kost geld. Toch is het in de hedendaagse tijd essentieel dat je een goede website hebt. Een goede website zorgt namelijk voor extra klanten, mede door het toepassen van onder andere B2B content marketing. Doe je dit niet, dan laat je een flinke potentiële groep met klanten zomaar lopen. Ontzettend zonde, vind je niet?

Social media

Ondanks het enorme bereik van grote socialmedia platformen zoals Facebook en Instagram, zijn er nog altijd tal van ondernemers die hier geen gebruik van maken. Deze platformen zijn een absolute aanrader voor ieder bedrijf omdat je op deze manier een stuk dichter bij je klanten staat. Daarnaast haal je er ook een hele hoop data uit, wat je vervolgens kunt gebruiken voor allerlei zaken. Zo kun je bijvoorbeeld mensen warm maken om op je website een mailadres achter te laten voor het downloaden van bepaalde informatie of tips. Dit wordt ook wel whitepaper marketing genoemd.

Conclusie

Zoals je kunt zien zijn er tal van mogelijkheden om een bepaalde strategie voor jouw bedrijf uit te stippelen. Daarbij maakt het dus absoluut niet uit of het om een groot of klein bedrijf gaat. Het stellen van een duidelijk doel is de eerste stap in je strategie. Wel is het daarbij belangrijk dat je doelen realistisch zijn en ook uitvoerbaar zijn. Je doel is namelijk de basis voor je volledige strategie. Echter is het goed om te onthouden dat een doel niet per definitie in beton is gegoten, dus je ook rustig je doelen mag bijstellen indien nodig.